Dizainerio Blogas

Grafinio_dizaino_spalva_spec-pav

Spalvos vaidmuo dizaine

Spalvų kodai

Moderniai visuomenei reikia vis daugiau priemonių ir būdų leidžiančių rasti bendrą kalbą, susikalbėti darbe ir buityje.

Standartizacija pramonei suteikė naujas garantijas kelyje į sėkmę ir pasiūlė vieną raktą – visiems. “Pantone teikia standartizuotų spalvų kodus, pagal kuriuos būtų galima prognozuoti gaminių tendencijas ir mados kryptis. Spalvų pavadinimai gavo kodus, o jų deriniai keičiasi pagal sezonų nuotaikas.

Spalvų chaosas

Šiandien industrinė visuomenė tapo virtualios skaitmeninės informacijos visuomene, ją įtakoja elektroninio turinio rinkodara, socialinė žiniasklaida ir aukštosios technologijos. Smagus žaidimas. Kiekvieną akimirką pasaulis yra kitoks. Mirgantys vaizdiniai dirgina mūsų akis įvairiaspalve gama, kas akimirka gauname tiek daug spalvinių derinių, kad vakarop jaučiamės pakliuvę į spalvų chaosą.

Spalvų kodai – nėra spalvų diktatas, bet labiau spalvų individualizacija ir integracija – apie spalvų standartus, rašoma PANTONE puslapyje.

Egzistuoja daugiau nei 10 milijonų spalvų, galimi begaliniai jų deriniai. Per jutimus nusprendžiame ar mums patinka tam tikra spalva. Ji labiau atsiskleidžia per mūsų pačių suvokimą, pojūčius, vaizduotę, nes pati spalva be tam tikro konteksto beveik nieko nepasako. Štai kodėl šių dienų vartotojai patys tampa kūrėjais ir pasirenka mėgstamus spalvų derinius. Norėdami išreikšti save, kiekvienas randame daug naujų galimybių tyrinėti, plėsti patirtį, eksperimentuoti, kurti savo aplinką bei įtvirtinti asmeninę tapatybę.

Spalvų ateitis – mūsų rankose

Iliustracija:  stendo my feltboots grafinis dizainas, kuriame subtili veltinių batų kolekciją  – pelniusi dizaino Oskaru vadinamą „red dot“ apdovanojimą.

...Rytdienos dizaineriai taip pat turės permąstyti spalvų reikšmių svarbą. Spalvos turės būti parenkamos ne tik pagal vaizdo gerumą, bet jos turės kurti teigiamą lauką, gerinti viso mūsų gyvenimo kokybę. Netolimoje ateityje, nanotechnologijos išplės spalvų vaidmenį. Kokia bus dizainerio misija?  Praktiniam spalvų naudojimui bus duota naują kryptis “iš šio pasaulio” “out-of-this-world”  į rinkodarą ir projektavimą./Parengta pagal Birgitta DE VOS straipsnį Color Branding  

‘Trikčių’ grafikos įkvėpti

Grafinio dizaino projektuotojai perima tiek spalvų tiek ir grafinės išraiškos tendencijas, vysto, transformuoja, individualiai žaidžia ir kuria madingus jų sąskambius. Skaitmeniniai, neoniniai ir techniniai vaizdiniai brėžia ploną liniją tarp virtualios ir fizinės tikrovės. Aštrūs, tarsi suprojektuoti brėžiniai, kampuota ir linijinė struktūra kuria naują grafinio dizaino tendenciją, piešiniai tarsi įkvėpti  modernios architektūros ir kibernetinio meno. Utilitarių ir futuristinių idėjų įtakoti į grafiką įnešami tikslių formų, geometrinių raštų ir linijinių piešinių vaizdai. Kuriama subtili statybinių medžiagų struktūra, stiklo ar metalo švytėjimas derinamas su tinko ar betono šiurkštumu, šlapių paviršių priešpastatymas matiniams, lazeriniai pjūviai – skaitmeniniams atspaudams. Kontrastinga juodai balta grafika derinama su minkštais miglotais spalvų pustoniais tam, kad sukurtų stiprų kontrastą.

Šių metų tendencija – urbanistinis gilioje pilkumoje tūnantis pavasaris įgauna palengvėjimą mimozų ir grietininio atspalvio geltonyje.

Iliustracija: Stendo grafinis dizainas – konkursui.

Atsitiktinės triktys, vykstančios kompiuterio ekrane sudaro kontrastinius hiperrealistinius piešinius.

Daugybė projektuotojų ir programuotojų, kuriančių ‘trikčių’ stiliaus meninius darbus ir jungiasi į naują judėjimą. Trikties menininkai kuria skirtingais metodais, skirtingomis temų ir idėjų koncepcijomis.

‘triktis’ (glitch angl.) yra trumpalaikis gedimas sistemoje. Jis dažnai naudojamas apibūdinti laikiną gedimą, kurį sunku išspręsti. Terminas yra ypač paplitęs kompiuterių ir elektronikos pramonėje.

fotografijos menas Glitch menininkai Tumblr glitch meno Phillip Stearns metus glitch

Iliustracija: fotografija, trikties menininkai, Phillip Stearns Trikties Metai

Balta

Baltoje paveikslo drobėje įrėmintas spalvų laukimas/stendo „Metec“ plakato fragmentas

…niekada dažai nebus tokie ypatingi … tik kol jie išlaiko baltą spalvą.

tik baltos spalvos atspalvių galima nusipirkti daugiau nei bet kokios kitos spalvos.

Azijoje, ji simbolizuoja metalą, rudenį ir mirtį. Skandinavų balta spalva yra dažnai susijusi su minimalizmu. Biblijoje, tai reiškia dieviškumą, taiką, dorybę, ir nekaltybę, dėvėti baltai – simbolizuoja gerumą. Senovės Egipto dievai ir deivės buvo dažnai vaizduojamas baltas drabužiais ir graikų baltos lovos užtiesalai – užtikrino malonius sapnus.

Šių metų deriniai

Nuo 2015 m. pavasario – vasaros sezono vyrauja gyvybingų spalvų gama, joje ypač daug gamtos derinių, naujausiose tendencijose nutolstama nuo bazinių pirminių spalvų. Skaisčiai balta ir juoda vyrauja deriniuose arba dramatiškuose grafikos raštuose. Septyniasdešimtųjų stilius, kur subtilesni retro posūkiai su rudos, garstyčių ir apelsino tonais tapo tiltu į jų atgimimą. Žalieji atspalviai taip pat lieka naujuose mišiniuose, kad jie neišryškėtų prislopinami, sumaišomi dumblo ar utilitarių pustonių lygyje. Galiausiai, tonuoti nuogumo atspalviai iš žiemos sezono įkelia abrikosų injekcijų, todėl išlieka rožinės ir neutralios spalvos derinys.

 Taip PANTONE nusako 2015 metų vasaros spalvų gamą, kryptį kur link keletą metų buvo kreipiamos pramonės gamintojų mintys.

Parengti madingų spalvų deriniai, kiekvienas jų turi pavadinimą, žodžiais apibendrinamą nuotaiką ir interpretacijas su paruoštais spalvų kodais:

Juoda Balta

Pirmiausia dominuoja atvira balta spalva ir dervos juoda bei drąsūs jų deriniai. Tai nebuvo staigmena, bet jos vyrauja visur, kartais kartu su pomidorų raudona. Tūrinės grubiai raižytos formos ir ploni grafiniai piešiniai tarsi prigrūsti nedidelių spaudinių ir nemokšiškų ženklų suteikia pilkumos įspūdį.

Džinsų mėlyna

Kitas svarbus pavasario inkaras yra mėlyna paletė. Naujos mėlynos spalvos lygis šiek tiek sušvelnino pereities stiprias sodrias spalvas iki tamsesnio indigo. Nuskalbtas džinsas įgauna stiprų pakylimą t. y. atgimimą.

Ruda

Ruda įgauna pagreitį ir manoma, kad užims tvirtą poziciją dėl septyniasdešimtųjų mados. Išlieka kaštono ir būsimi žiemos rudi tonai – tai tabako, imbiero ir sepija rudi atspalviai.

Aukso geltona

Geltona nutolsta nuo rūgštesnių atspalvių į paguodžiančių šiltų medaus tonų gamą. Šafrano geltona atsidūrė tarp retro garstyčių ir turtingo alyvuogių aliejaus atspalvio. Puikus zomšos ir kaimiško lino derinys vėsiame mieste – aštuntojo dešimtmečio klasika tarsi “atsitiktinio” įvaizdžio dalis. Raštai stiprūs su sudėtingomis grafikos piešinio linijomis, kur geltona yra dominuojanti spalva kartu su žaliais ir neutraliais tonais.

Liepsna

Tai aktyviausia spalva iš visos vasaros paletės. Išlydytame ugnikalnių raudonos ir apelsinų dermėje, dažnai sunku įžvelgti vieną konkrečią spalvą. Kai sugretinama su neutraliu ar baltu trapumu, sukuriamas švarios, skaidrios vasaros variantas. Pomidorų raudona taip pat įgauna aštrios grafikos kokybę derinyje su juoda.

Abrikoso atspalviai

Kas naujo po rožinės piku? Mes matome persikėlimą iš kramtomosios gumos zonos į krevečių oranžinius atspalvius, kurie tarsi balinami tampa liuminescenciniai.

Praktiška žalia

Jaučiasi prislopintas lyg purvinas žalumas kur telpa chaki, mineralinė žalia ir tamsi alyvuogių spalva. Laisvalaikio safari – karinių veiksmų įtakoje taip pat matyti sužaidžia bohemiška ar povandeninių tonų žalia su grafiniais raštais ant subtilių bazinių atspalvių.

Žvilgsnis į priekį

2016 tendencijose – Skandinavijos įtakoje bus perdirbimo ir sluoksniai amžinai žaliuojančių motyvų. Nubrėžiamas platus spalvų diapazonas, kuriame vyraus švieži pastelės ir šviesus tonai.

2014-2015 m. stendų grafinis dizainas

Iliustruota Dabaexpo grafinio dizaino projektais. Plačiau>>>

 

 

admin